Değerli Meslektaşlarımız,
Bildiğiniz üzere; Vergi Usul Kanunu’na göre, vergilendirme ile ilgili olup hüküm ifade eden evraklar, adresleri bilinenlere posta vasıtasıyla, bilinmeyenlere ilan yoluyla tebliğ edilmektedir. Ancak aşağıda belirtilen tarihten sonra tebligatlar elektronik ortamda yapılacağı bildirilmektedir.
Gelir İdaresi Başkanlığı, E-Beyanname, E-Yoklama uygulamasından sonra Vergi Mükelleflerine yapacağı tebligatları 01/01/2016 tarihinden itibaren “Elektronik” olarak yapacağını 27/08/2015 günü yayımlanan 456 seri numaralı VUK Genel Tebliği açıklamıştır.
Meslektaşlarımızın ileride cezalı duruma düşmemeleri için bağlı oldukları vergi dairelerine müracaatları ile gerekli işlemleri bir an önce yapmaları önemle duyurulur. 25 Kasım 2015 tarihinde 17:00-18:00 saatleri arasında Baro Sosyal Tesisinde Denizli Vergi Dairesi Başkanı Sn. Zafer EVCİ'nin katılımı ve sunumuyla
yapılacak elektronik tebligat tanıtım toplantısına katılımınızı diler, saygılar sunarız.
DENİZLİ BAROSU BAŞKANLIĞI
YASAL DAYANAK:
213 sayılı Vergi Usul Kanununun 107/A maddesinde;
“Bu Kanun hükümlerine göre tebliğ yapılacak kimselere, 93 üncü maddede sayılan usullerle bağlı kalınmaksızın, tebliğe elverişli elektronik bir adres vasıtasıyla elektronik ortamda tebliğ yapılabilir.
Elektronik ortamda tebligat, muhatabın elektronik adresine ulaştığı tarihi izleyen beşinci günün sonunda yapılmış sayılır.
Maliye Bakanlığı, elektronik ortamda yapılacak tebliğle ilgili her türlü teknik altyapıyı kurmaya veya kurulmuş olanları kullanmaya, tebliğe elverişli elektronik adres kullanma zorunluluğu getirmeye ve kendisine elektronik ortamda tebliğ yapılacakları ve elektronik tebliğe ilişkin diğer usul ve esasları belirlemeye yetkilidir.” hükmüne yer verilmiştir.
Maliye Bakanlığı yukarıdaki yetkisini 27/08/2015 tarih ve 29458 sayılı Resmi Gazetede yayımladığı 456 Seri Numaralı Vergi Usul Kanunu Genel Tebliğ ile kullanmıştır.
Söz konusu tebliği ile Vergi dairelerince düzenlenen ve muhataplarına 213 sayılı Vergi Usul Kanun hükümlerine göre tebliği gereken evrakın, Gelir İdaresi Başkanlığı aracılığıyla elektronik ortamda tebliğ edilecektir.
ELEKTRONİK TEBLİGAT YAPILACAK KİŞİLER:
Vergi Usul Kanunu hükümlerine göre tebliği gereken elektronik imzalı evrak, elektronik tebligat sistemi kullanılmak suretiyle muhatabın elektronik tebligat adresine tebliğ edilebilecektir.
Bu Tebliğ ile tebliğe elverişli elektronik adres kullanma zorunluluğu getirilen ve kendisine elektronik ortamda tebliğ yapılabilecek olanlar aşağıda belirtilmiştir
A) - Kurumlar vergisi mükellefleri
B)-Ticari, zirai ve mesleki kazanç yönünden gelir vergisi mükellefiyeti bulunanlar (Kazançları basit usulde tespit edilenlerle , gerçek usulde vergiye tabi olmayan çiftçiler hariç)
C)- İsteğe bağlı olarak kendilerine elektronik tebligat yapılmasını talep edenler.
GELİR VERGİSİ Mükelleflerinin Bildirimi ve Elektronik Tebligat Adresi Edinmesi
Gelir vergisi mükellefleri de 01.01.2016 tarihine kadar “Elektronik Tebligat Talep Bildirimi (Gerçek Kişiler İçin)” ni (EK:2) GİB WEB SAYFASINDAKİ internet vergi dairesinde elektronik ortamda doldurmaları ve elektronik tebligat sistemini kullanmaya başlamaları gerekmektedir.
GİB İnternet vergi dairesini kullanarak elektronik ortamda bildirimde bulunan gelir vergisi mükelleflerine internet vergi dairesi kullanıcı kodu, parola ve şifresi verilmeyecek olup bu mükellefler sisteme her girişlerinde sistem tarafından kimlik doğrulaması yapılmak suretiyle elektronik tebligat sistemini kullanabileceklerdir.
Gelir vergisi mükellefleri, söz konusu bildirimi kendileri veya elektronik tebligat sistemi ile ilgili işlemleri yapmaya yönelik özel yetki içeren noterde verilmiş vekâletnameyle yetkili kılınan kişiler aracılığıyla gelir vergisi yönünden bağlı bulundukları vergi dairesine bizzat vermeleri de mümkündür.
Vergi dairesine bizzat veya vekili aracılığıyla başvuran gerçek kişi mükelleflerin başvuruları değerlendirilecek ve gerekli şartları taşıyan mükelleflere internet vergi dairesi kullanıcı kodu, parola ve şifresi verilecektir.
Yeni mükellefiyet tesis ettiren Gelir Vergisi mükellefleri, mükellefiyet tesisi sırasında bizzat veya elektronik tebligat sistemi ile ilgili işlemleri yapmaya yönelik özel yetki içeren noterde verilmiş vekâletnameyle yetkili kılınan kişiler aracılığıyla örneği “Elektronik Tebligat Talep Bildirimi (Gerçek Kişiler İçin)”ni (EK:2) bildirimi doldurarak ilgili vergi dairesine vermek zorundadır.
KEP (KAYITLI ELEKTRONİK POSTA ) SİSTEMİ İLE İLGİLİ AÇIKLAMA:
Yukarıda açıklamasını yaptığımız Elektronik Tebligat sistemi VERGİ Kanunlarını uygulamalarına yöneliktir.
Vergi İdaresinin Mükellefler yapacağı tebligatlar Bu sistemin yürürlüğe girmesi ile elektronik olarak yapılacaktır.
KEP Uygulaması ise; Tebligat kanunu ve başta TTK olmak üzere Vergi Hukuku dışındaki işlemler için kullanılır.
Bu durumda Kep olan Mükellefler ; Vergi ile ilgili Tebligatları alabilmeleri için mutlaka elektronik tebligat için ayrıca parola ve şifre edinmeleri gerekir.
Sonuç olarak KEP uygulaması ile bu sistemin ilişkisi yoktur.